dimecres, 27 de febrer del 2013

Miquel Rius: "Volem esborrar la imatge típica de la cervesa"

Aïda Sanchez
Barcelona

Presentació del Barcelona Beer Festival 2013 // Sandra Vicente
El Barcelona Beer Festival torna trepitjant fort. Després d'una primera edició que va comptar amb més de 9000 visitants, la fira de la cervesa artesana de Barcelona tornarà a reunir als cervesers d'arreu del país els propers 8, 9 i 10 de març a la cúpula del centre comercial Las Arenas. I, tal i com han assegurat a la presentació del festival, amb un objectiu clar, impulsar una imatge de la cervesa com a producte gastronòmic de qualitat. 

Per això, des de l'organització del Barcelona Beer Festival aposten per un festival artesà, allunyat de models com el de l'Oktoberfest. "Volem promoure la cultura cervesera, encara desconeguda a Catalunya" assegura Miquel Rius, un dels organitzadors de l'esdeveniment. Segons Rius "la nostra cultura vinícola ha fet que oblidessim la cervesa". En el seu afany per aconseguir-ho, aquesta edició del BBF compta amb un patrocinador excepcional: Turisme de Flandes, un país amb una gran tradició cervesera.

Aquí entra en joc el paper del BBF en un món que està creixent de forma espectacular. Una mostra són les xifres del propi esdeveniment: després d'una primera edició celebrada al Convent dels Caputxins amb 50 cerveseries diferents, el festival es trasllada per raons d'espai. El lloc escollit és la cúpula de Las Arenas,  "emblemàtic i amb encant" amb capacitat per 2000 persones, però pel que s'espera que hi passin unes 25000. Aquest èxit també s'ha vist reflectit en un augment del nombre de cerveseries, 150 de diferents.
Gots oficials del Barcelona Beer Festival // Aïda Sanchez

Una selecció de begudes en la que hi podem trobar cerveses belgues, alemanyes, britàniques o flamenques. I sobretot catalanes. I és que el BBF comptarà amb 55 cerveses catalanes, pràcticament la totalitat del sector hi estarà present. Però Rius recorda que "la meitat d'aquestes cerveses s'han creat aquest any". Unes joveníssimes mostres que el sector cerveser està en ple auge tot i la crisis.

Però el Barcelona Beer Festival compta amb una particularitat respecte a les altres fires catalanes: la inexistència d'stands dels productors. En canvi comptarà amb 32 metres lineals amb 50 surtidors per on rotaran les més de 300 cerveses diferents. Per adequar la cervesa a la seva temperatura hi haurà tres grans zones tèrmiques segons l'estil de la beguda. Tot això permetrà que els productors puguin gaudir de la fira com qualsevol consumidor i que els qui ho desitgin puguin xerrar amb ells. I és que per Rius aquesta és una de les millors característiques de la cervesa artesana: la possibilitat de conèixer qui hi ha darrere de cada beguda. "Part del cerveser està dins de la cervesa" assegura Rius.

Més enllà de les begudes el BBF també comptarà amb les presentacions de diverses cerveses extrangeres com la Brewdog o la Magic Rock; dels llibres "Noves sensacions gastronòmiques" del restaurant El Racó d'en Cesc i "Guia de cerveses de Catalunya" de Jordi Expósito i Joan Villar-i-Martí. També hi haurà propostes novedoses com la Freakata o la cata en LSC (Llenguatge de Signes Català). Però un dels principals atractius serà el pack promocional BBF2013, presentat ahir a la roda de premsa: quatre cerveses creades per l'ocasió i que representen els quatre elements principals de la cervesa. L'aigua representada per Birra08, el llúpol representat per Naparbier, la malta representada per Cerveses Fort i el llevat representat per Guineu. 

La presentació del festival va finalitzar amb un maridatge amb tres cerveses que estaran presents al BBF: Hops&Hopes (cervesa oficial) amb amanida de patata, Drunk Monk Series 3 amb una tapa de carn amb mostassa i la Barrel aged Project n. 5 amb brownie. Tan sols un aperitiu del que succeirà la setmana vinent.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada