diumenge, 10 de març del 2013

La Magic Rock, un diamant en brut


Sandra Vicente Barreira
Barcelona

Presentació oficial de la Magic Rock, al BBF// Gabriel Ubieto

"La propera sensació". Amb aquesta frase de tocs premonitoris qualifiquen des del BBF la Magic Rock Brewing, que avui ha fet la seva primera presentació oficial al país de la mà de Richard Burhouse. I no és per a menys; aquests anglesos que van donar les seves primeres passes cerveseres al 2011 van ser qualificats, només 6 mesos després del seu naixement, com la segona millor cerveseria novell per ratebeer.com. I és que Magic Rock és un dels noms que està sonant amb més força per les seva manera d'entendre la cervesa.

Tenint sempre presents les compatriotes Brewdog o Thornbridge, asseguren que la seva referència principal és la cervesa americana, caracteritzada per la forta presència de llúpol. Però no és tant el llúpol com el seu aroma. Segons Burhouse "les cerveses angleses i les americanes oloren igual perquè fem servir el mateix producte. La diferència és la intensitat". Arribar a aquest punt els va portar a experimentar amb llúpols d'arreu del món, a jugar amb els gustos i les graduacions. Tot plegat amb només una norma: "la cervesa ha de ser fresca. Amb més de vuit setmanes a l'esquena canvia, continua sent bona però ja és diferent".

Presentació oficial de la Magic Rock, al BBF// Gabriel Ubieto
La mateixa voluntat de perfecció que mostren amb el tractament del llúpol es pot llegir en qualsevol racó de la seva micro; "el disseny ens va suposar un problema, tots els que ens proposaven eren bons, però volíem estar segurs que ens representés. Havia de ser fort i modern, així com ho és la nostra cervesa". Aquesta modernitat i joventut es tradueix en un gran protagonisme de les xarxes socials enfocades cap a la cerca del feedback. "És més barat, ens estalviem la publicitat i contactem amb el públic, perquè la cervesa no ho és tot".

Però tampoc no pot faltar; per això van acompanyar la presentació amb una cata de la seva cervesa Cannonball, una IPA de 7.4º i 75 IBU. Però només amb aquestes dades ens emportaríem una impressió equivocada de la cervesa; el seu tast revela una beguda amable que amaga molt bé l'alcohol i l'amargor darrera d'una olor intensa. "Però no és per aquestes característiques que n'estem orgullosos, és per la drinking hability que desperta en el catador".

Aquests joves anglesos suposen una bafarada d'aire fresc per reinterpretar la cervesa, el món i la cultura que l'envolten. El nom Magic Rock prové de la Rockshop Wholesale, la joieria del pare de Burhouse (geòleg de professió) que ocupava el mateix espai en que avui s'aixeca la micro. "El nom també havia de retratar com som" explica Burhouse. Doncs sens dubte la persistència d'aquests cervesers es podria comparar amb la duresa dels diamants; tot i ser novells, ja es pot entreveure en la Magic Rock una brillantor que justifica que des del BBF els qualifiquéssin com la "propera sensació", com un diamant en brut. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada